Nauka czytania i pisania w przedszkolu nie sprowadza się wyłącznie do zapoznania przedszkolaków z całym alfabetem liter pisanych i drukowanych. To nie czytanie książek „chórem” i odpytywanie ze znajomości poszczególnych literek. Jednak, to naiwne sądzić, że bez odpowiedniego przygotowania w przedszkolu, w pierwszej klasie dziecko z łatwością będzie przyswajało litery. W związku z tym właściwą, elementarną naukę liter Biedronki rozpoczęły już w grupie pięciolatków. Dzieci w tym wieku mają już znacznie bardziej rozwinięte zdolności percepcyjne i manualne. Bazując na tej wiedzy panie czytały dzieciom rano i na zajęciach popołudniowych, zapoznając przedszkolaków z historiami bohaterów z literatury dziecięcej. Bawiąc się z dziećmi, wychowawczynie wplatały elementy edukacyjne (np. poprzez zwracanie uwagi na to, na jaką literę zaczyna się ulubione danie kolegów z grupy lub z jakich liter składa się imię ulubionego fikcyjnego bohatera). Dzieci w kreatywny sposób ozdabiały poznane litery wycięte z tektury np. naklejały obrazki, których nazwy rozpoczynają się na daną samogłoskę lub spółgłoskę. Panie tworzyły zadania z wykorzystaniem rozsypanki literowej. Nauczycielki umożliwiały odwzorowywanie napisów umieszczonych na kolorowych fiszkach. Do tego wszystkiego grupa Biedronek wspólnymi siłami przygotowała ruchomy alfabet z kartonów po mleku, który od września służy dzieciom do układania wyrazów a nawet zdań. Pamiętajmy, że u zerówkowiczów umiejętność czytania prostych wyrazów i zdań jest w zasięgu ręki większości z nich.